Deltagere: Birgitte Wittendorff (formand), Bjørn Rasmussen (næstformand), Stine Tarhan (referent), Inger Johansen (kasserer), Johanna Sterner, Bjarne Jensen, Kristoffer Halse.
Mødet blev holdt hos Inger Sj16
1. Godkendelse af dagsorden og seneste referat
Referat af bestyrelsesmødet 26.02.2025 er ikke skrevet, da det alene bestod af praktiske forberedelser til generalforsamlingen.
Konstituering af bestyrelsen efter generalforsamlingen: Ny suppleant i stedet for Steen er Bjarne Jensen sj 32, ellers ingen ændringer
2. Nyt fra formanden
Generalforsamlingen gik fint, men med ret lille fremmøde, selvom der var vigtige punkter på dagsordenen.
Referat fra Generalforsamlingen er godkendt. Referatet udsendes nu, vedlagt Bjørns præsentation vedr. budget og vejvedligeholdelse og formandens beretning og lægges på hjemmesiden (Kristoffer). Mail med opkrævning af kontingent udsendes samtidigt (Inger).
Opfølgning på Generalforsamlingen:
Sommerfest
– Birgitte skriver ud om nogen vil deltage i et festudvalg
– Dato for festen blev aftalt til 23-08-2025. Birgitte tager sig af at låne plænen af kommunen
– Vi satser på, at der laves en fælles buffet med bidrag fra alle deltagere, så festudvalget ikke skal tage sig af andet end en velkomstdrink, underholdning samt at teltet bliver rejst og taget ned igen.
– Der skal være aktiviteter inden middagen, f.eks. diverse spil
– Afholdelse af loppemarked ifm festen undersøges. Birgitte spørger de to beboere der tog initiativ sidste år, om de vil være med
Fjernvarme, hvad er status for planerne?
Stine undersøger i kommunen om der er nyt om planerne
Øvrig opsamling fra generalforsamlingen, se under nedenstående punkter
3. Orientering fra næstformanden
Iab
4. Nyt fra kassereren
Iab
5. Nyt fra Vejlauget
Stine har fået oplyst fra Læsøvej, at de har betalt 645 pr. beboer for snerydning det første år kommunen har stået for det.
6. Legeplads
Byggetilladelse er kommet og arbejdet er i fuld gang. Forslag om at holde indvielse torsdag den 15.5. (OBS: efter mødet har Bjørn oplyst, at legepladsen tidligst afleveres den 6. maj)
Birgitte kontakter de to andre grundejerforeninger og orienterer. Borgmester, div. medarbejdere i LTK og Claus fra Brugsen inviteres også. Birgitte mener at have hørt, at kommunen har tilbudt at opsætte et bord/bænke sæt, dette undersøges ifm. invitation af borgmesteren. Der skal laves et skilt til legepladsen med oplysninger til brugerne om ansvarsforhold mv. Det blev ikke aftalt hvem der skal lave udkast.
7. Vejvedligeholdelse/fartbump
Fra Generalforsamlingen: det blev vedtaget at gp videre med fartdæmpende foranstaltninger. Bjørn kontakter leverandør og indhenter supplerende tilbud, inkl. at leverandøren skal sørge for kommunal tilladelse. Hvis der gives kommunal tilladelse, opkræves betaling vi pengene hos grundejerne jf. generalforsamlingsbeslutning.
8. Parkering
Fra Generalforsamlingen: Bestyrelsen blev bemyndiget til at gå videre til kommunen med de parkeringspladser på egen grund, som i modstrid med lokalplanen er blevet nedlagt, og hvor grundejeren ikke har reageret på tidligere henvendelser fra bestyrelsen. Brev sendes til de pågældende med frist den 1. juni til at reagere, og derefter går vi videre til kommunen.
9. Eventuelt og næste møde.
Bjørn lægger nyhed på facebook om affaldsindsamlingen (Birgitte spørger Søren om hvor mange kilo der blev indsamlet) sammen med påmindelse om at man ikke må dumpe jord/haveaffald i Egegårdsparken eller på Troldehøj
Næste møde afholdes den 02.06 hos Kristoffer, Is 12A kl. 20.00