Referat af bestyrelsesmøde 27. november 2024

Deltagere: Birgitte Wittendorff (formand), Bjørn Rasmussen (næstformand), Stine Tarhan (referent), Inger Johansen (kasserer), Johanna Sterner, Steen Linden, Kristoffer Halse, Louisa Sj.19 deltager vedr. legeplads 

Mødet blev holdt hos Stine.

1. Godkendelse af dagsorden og seneste referat 

Referat af møde 02/10 2024 tidligere godkendt. Dagsorden for mødet godkendt.

2. Nyt fra formanden 

Iab.

3. Orientering fra næstformanden

Iab.

4. Nyt fra kassereren

Inger har ikke fået betaling fra GF Egegården vedr. hjertestarter, da de mener, at Læsøvej også skal betale. Læsøvej har ikke reageret på henvendelse. Johanna undersøger hos Jørgen Sterner hvad aftalen er. 

Budget for 2025: Bjørn og Inger har lavet forslag til opbygning af et budget, der også omfatter de kommende år, så der kan laves opsparing til fremtidige, større vedligeholdelsesarbejder og uforudseelige udgifter. Behandles på næste bestyrelsesmøde og fremlægges på generalforsamlingen til godkendelse.

5. Nyt fra Vejlauget

Sæsonstart snerydning er gået godt. Der blev fejet kantsten lige inden sneen faldt. Møde i januar om budget 2025 og regnskab 2024

6. Nyt om fartdæmpende foranstaltninger, vejvedligeholdelse og parkering

Vejvedligeholdelse: Johanna og Inger har været på besigtigelse med entreprenør om behov for mindre reparation af langsgående revner. Skal gøres inden vinteren, tilbud lovet fremsendt primo december til Johanna. Johanna orienterer bestyrelsen når tilbuddet er kommet.

Fra sidste møde vedr. parkering: Bestyrelsen kontakter kommunen og beder om hjælp til at vurdere parkeringsforholdene i området bl.a. fordi der er nedlagt indkørsler. Drøftes igen. 

7. Nyt om arkiv og hjemmeside

Ny hjemmeside er etableret, som er billigere end den gamle. Kristoffer demonstrerede siden. Vi kigger alle ind og kommenterer til Kristoffer hvis der er noget der ikke fungerer. 

Der er endvidere oprettet mulighed for kontakt generelt til bestyrelsen og til kassereren fra hjemmesiden.

Inger sender en orientering ud om den nye hjemmeside og om den nye mailadresse. Kristoffer laver brev til udsendelse til medlemmerne.

8. Henvendelser fra grundejere 

Henvendelse vedr. legepladsen, se pkt. 9

9. Legepladsudvalg

Borgmesteren har besvaret vores rykker og dette har sat gang i processen med forvaltningen. Vi har modtaget deres udkast til lejekontrakt, som vi skal være enige med den anden GF om inden vi sender vores evt. kommentarer til kommunen. Dan Bælum fra den anden forening har sendt diverse bemærkninger, som blev gennemgået på mødet. 

Datoer skal rettes, så de passer til virkeligheden. Lejeperioden er sat til 5 år, det er for kort tid. Vi lægger op til 15 år, da garantien på redskaberne er 15 år. Stine kontakter kommunen om lejeperioden. 

Derefter skal vores leverandør lave en målfast tegning og beskrive inventaret. Inventaret skal leve op til DS norm for legepladsudstyr. Når vi er enige om indretningen sender vi tegningen til forvaltningen, idet den skal være bilag til lejekontrakten. Kommunen udsteder en ejerfuldmagt, så vi, dvs. vores leverandør på vores vegne, kan søge byggetilladelse. Vi kan ikke sætte arbejdet med at etablere legepladsen i gang før vi har modtaget en byggetilladelse. 

Forsikring: Der er brug for en generel ansvarsforsikring for foreningen, da der ikke kan tegnes en særskilt forsikring for legepladsen alene. Bjørn har indhentet 3 tilbud, billigste er 1669 kr. årligt.  

Samlede udgifter for os til drift er ca. 5000

Finansiering: Louisa har skrevet ud og opfordret til frivillige bidrag. Der er kommet 17.500 kr. indtil videre fra vores forening. Vi deler opfordringen med den anden forening.

Leverandør er valgt af udvalget – Maxplay, der har stor erfaring med offentlige legepladser og kan stå for myndighedsbehandlingen, inspektion osv. Tilbuddet er på 100.000. Der er tilsagn om 10.000 fra Brugsen, 70.000 fra de to foreninger ialt og de private bidrag. 4 redskaber, gyngestativ, karrussel, legehus og balanceklodser. Han leverer tegning. Der er møde på mandag med leverandøren om den endelige indretning af legepladsen. 

Henvendelse fra beboer om, at det ikke konkret er vedtaget på Generalforsamling om legepladsen.  På GF i 2019 pkt. 10 blev legepladsen behandlet, og det blev besluttet, at Bestyrelsen kunne tage stilling til det videre forløb. På de efterfølgende generalforsamlinger er arbejdet med sagen blevet nævnt under formandens beretning OBS: formandens beretninger har været bilag til generalforsamlingsreferaterne og skal derfor også lægges på hjemmesiden. 

På GF i 2022 fremgår under pkt. 11 følgende: ”Jørgen kunne i øvrigt oplyse, at det på grundejerforeningens initiativ er vedtaget i LTK, at der ikke vil blive bygget på området, som derfor i fremtiden kun kan benyttes som grønt, rekreativt område.

Placeringen af legeredskaber er allerede vedtaget og godkendt af kommunen. Det drejer sig – set fra Egegårdsvej – om det bagerste område ved siden af de store sten.” 

Johanna har kontaktet kommunen om Egegårdsparkens vedligeholdelse generelt, men har endnu ikke modtaget svar. 

10. Eventuelt og næste møde.

Næste møde afholdes onsdag den 22.01.25 kl. 19.30 hos Steen, Sj. 29